-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.wir (t)
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Pajdohistoryjki z Basią i Jasiem polecamy dzieciom w wieku przedszkolnym do zabawy w grupie oraz w domu.
Historyjki dostarczają dzieciom sporej dawki śmiechu, a ponadto pozytywnie wpływają na ich rozwój, ponieważ:
- wzbudzają zainteresowanie otaczającym światem,
- kształtują koncentrację i uwagę,
- stanowią pretekst do rozmowy na poruszone w wierszykach tematy, m.in.: emocje i relacje społeczne.
Zawartość zestawu
Zestaw zawiera 20 kart. Na każdej karcie znajduje się pajdohistoryjka przedstawiona w formie krótkiego wierszyka oraz zestaw pytań, a na odwrocie – ilustracja do wierszyka.
Do kart dołączona jest instrukcja z wierszykami (ułożonymi w kolejności alfabetycznej tytułów) oraz pytaniami ze wszystkich kart.
Jak się bawić?
Pajdohistoryjki oparte są na prostych, zrozumiałych, lecz zaskakujących sytuacjach, których ważnym tematem są podstawowe emocje i relacje społeczne. Zwięzła forma historyjek została dostosowana do możliwości skupiania uwagi i śledzenia fabuły u dzieci 3-, 4-letnich. Przygody Jasia wywołują u dzieci śmiech, ale też stają się punktem wyjścia do rozmowy o emocjach i relacjach, a także do innych aktywności edukacyjnych. Uczą, jak radzić sobie z emocjami i jak zachować się w codziennych sytuacjach.
Trzy warianty zabawy
1. Zabawa w odszukanie spośród kilku obrazków tego, który jest ilustracją do przeczytanej historyjki. W ten sposób można sprawdzić zdolność małego dziecka do skupienia uwagi i słuchania ze zrozumieniem.
2. Pytanie dziecka o znaczenie użytych w historyjce słów i wyrażeń. Zabawa taka daje możliwość oceny zasobu słownictwa dziecka i stwarza dobrą okazję do jego wzbogacenia, gdyż nowe słowa występują w konkretnym, zrozumiałym i ciekawym dla dziecka kontekście.
3. Rozmowa na temat opisany w historyjce, w czym mogą pomóc dołączone pytania. Pytania po każdym wierszyku podzielone są na dwie grupy. Te z pierwszej grupy dotyczą treści wierszyka i ich celem jest sprawdzenie, czy dziecko zrozumiało jego sens i użyte sformułowania. Pytania z drugiej grupy mają charakter bardziej ogólny i mają zachęcić do wyrażania swoich przewidywań i poglądów.
Utożsamiając się z bohaterem opisanego zdarzenia, dziecko rozwija empatię.
Oczywiście opisana sytuacja może stanowić początek większej historii, którą dziecko będzie mogło rozwinąć czy zilustrować.
Autor: Elżbieta Szwajkowska,Witold Szwajkowski
Data premiery: 2025-07-23
Strony:
Rodzaj: Książki
Okładka:
Format: xx0
Zalecany przedział wiekowy: +